marți, 22 ianuarie 2008

Mănuşa

Intr-o zi de iarna cu furtuna de zapada, padurarul s-a dus in padure dupa lemne cu cainele lui, si si-a pierdut manusa prin zapada.
Si soricelul a ajuns inghetat la manusa, s-a apropiat tremurand si si-a strecurat nasul in manusa, sperios, si cand a vazut ca e goala, s-a strecurat in degetul mic si si-a propus sa-si petreaca iarna acolo.
Si cum statea soricelul acolo, in manusa, abia se incalzise, a auzit o voce: “a cui e manusa asta? sta cineva in ea? “
“Eu, soricelul Chit, dar tu cine esti?”
“Sunt broscuta Oac, ma primesti si pe mine in manusa?”
“Bucurooos!”
Si broscuta a intrat si s-a cuibarit in degetul inelar.
Si cum stateau ei acolo de povesti, au auzit o voce:
“A cui e manusa asta? sta cineva in ea?”
“Eu, soricelul Chit, si eu, broscuta Oac, dar tu cine esti?”
“Sunt iepurasul Tup, ma primiti si pe mine in manusa?”
“Bucurooooosi!”
Si asa si-a facut iepurasul culcus in degetul mijlociu.
Si cum stateau ei acolo si se bucurau ca le e cald si bine si afara ninge, aud o voce inghetata:
“A cui e manusa asta? sta cineva in ea?”
“Eu, soricelul Chit, eu, broscuta Oac, si eu, iepurasul Tup,dar tu cine esti?”
“Sunt vulpita-Cumetrita, ma primiti si pe mine in manusa?”
“Bucurooooosi!”
Si vulpita s-a asezat in degetul aratator.
Si cum stateau ei acolo la caldurica, iaca mai aud o voce, groasa dar dardaind:
“A cui e manusa asta? sta cineva in ea? “
“Eu, soricelul Chit, eu, broscuta Oac, eu, iepurasul Tup, si eu, vulpita-Cumetrita, dar tu cine esti?”
“Sunt lupul Cel Sur, ma primiti si pe mine in manusa?”
“Bucurooooosi!”
Unde mai era loc si pentru el?
“In degetul mareeeeeee! “
Si animalutele s-au cuibarit toate acolo, in manusa imblanita, si spuneau povesti si dormitau la cald, si deja erau bucuroase ca or sa aiba unde sa-si petreaca iarna ce grea.
Si deodata, cum ziua se apropia de sfarsit si padurarul terminase de incarcat carul cu lemne, deodata, cainele lui credincios se opri si incepu sa latre si sa scurme in zapada praospat asternuta: gasise manusa pierduta a stapanului.
Cand s-a apropiat, padurarul a vazut iesind in goana din casuta, pe soricelul Chit, broscuta Oac, iepurasul Tup, vulpita-Cumetrita si lupul Cel Sur, fiecare din cate un deget .
Si-a ridicat mirat manusa, a pus-o in buzunar, si-a chemat cainele care continua sa latre, si a manat caii, sa duca spre casa carul cu lemne.

Niciun comentariu: